So you wannabe a viking?!

Viking Run update

Wannabe, ja. Oh, men, nog elke ochtend vraag ik mezelf af waar ik aan begonnen ben. Een gek doel dat wat weg heeft van een aflevering van MTV’s Made van een aantal jaren terug. Alleen dan de slechte aflopende variant waar jullie straks hard om kunnen lachen. Ik heb mezelf al zoveel scenario’s ingebeeld waarin het goed of fout gaat. Waarin ik de eerste muur zo over spring of als een zak aardappels verslagen bij de start blijf staan. Ja, jullie lezen het goed. Mijn eerste Viking Run komt er aan en dat betekent indirect dat ik in 11 weken tijd aan mijn grootste uitdaging ooit ga werken: mezelf.

Viking Run

Ik had überhaupt nog nooit iets over deze run gehoord, totdat mijn broer zich vorig jaar op gaf samen met een vriend. Kort gezegd is de Viking Run een obstakel run, oftewel een X aantal kilometer hardlopen en ondertussen een aantal obstakels verslaan. Te beginnen met een muur, met daartussen nog een modderbad of 3, een menselijke ketting en een gigantische glijbaan. Van laatstgenoemde weet ik dat ik met de nodige portie zwaartekracht, waar ik nu al wel over beschik, het wel zou redden, maar de rest?! Bij de gedachte alleen al moet ik aan het zuurstof. Enfin. Bij mijn zus en schoonzus ging het gigantisch kriebelen en vanuit een lichte groepsdruk ging ik ook overstag.

Blond en rond

Dit is HET moment om echt aan mezelf te werken en daar eindelijk in te slagen of gigantisch op mijn snuit te gaan. Met spieren als spaghettisliertjes en een BMI op respectievelijk standje LindaLijnt. gaat dit wellicht mijn grootste uitdaging ooit zijn. Ik ga geen zoveelste blogpost schrijven met gezeik over te dik of te dun zijn. Iedereen moet zijn zoals hij wilt zijn. Ik schrijf dit nu vanuit mijn eigen motivatie en dat is momenteel om gezond te zijn en wat beter voor mijn lichaam te zorgen. En daarvoor zit er aan mijn kant een aantal kilo teveel op en iets te weinig conditie in. Op maatje 34 zal ik niet eindigen en dat is mijn doel ook niet. Mijn doel is om mezelf over die muur te krijgen op 17 juni en in de aanloop daar naar toe een aantal kilo kwijt te raken, maar vooral spieren te ontwikkelen die dit lichaam nog een aantal jaar aan het werk houden.

Voedingsschema’s en work outs

Dus nu dompel ik mezelf in de hashtag Healthy wereld waarin ik een van mijn grootste liefdes even achterwege moet laten (doei chocolade, nacho’s en wijn!). Een lieve collega is aan de slag gegaan met een persoonlijk voedingsschema aangepast op mijn bewegingsschema. Eh, hoewel dat laatste ook nog gerealiseerd moet gaan worden. Cardio, kracht en vooral een hoop meer bewegen waarbij ik hopelijk rustig mijn conditie mee op kan bouwen om in juni die 7 kilometer aan te kunnen gaan. Hoewel vele dieetpogingen genadeloos mislukten, hoop ik dat dit de juiste stok achter de deur is. Just do it. Zeggen ze dan.

Heb jij ooit aan een Viking Run meegedaan? Alle tips zijn welkom!

Misschien vind je dit ook leuk